KW Competition

KW Shop

Zawieszenia wyczynowe KW Competition są w międzynarodowym motorsporcie pierwszym wyborem czołowych zespołów, które wraz z technologią KW zdobyły liczne trofea i osięgnęły liczne sukcesy.

Wyjściowe ustawienie zawieszeń KW Competition zoptymalizowane jest pod pracę na różnych typach asfaltu, stromych zakrętach oraz pagórkach liczącego 20,8 kilometrów długości toru Nürburgring Nordschleife. To podstawa umożliwiająca zwycięstwo nie tylko w "Zielonym Piekle", ale także na dowolnym, innym torze.

Niezależnie czy podczas VLN, 24-godzinnego wyścigu po torze Nürburgring, GT Asia, WTCC, FIA GT1, ADAC Procar - wszędzie zespoły ufają know-how zawieszeń KW Competition.

W renomowanym centrum testowym KW nasz dział motorsport oferuje możliwość przeprowadzenia w dyskretnych warunkach licznych prac optymalizacyjnych na naszej hydraulicznej 7-stopniowej stacji diagnostycznej.

W zależności od typu wyścigowego pojazdu możliwych jest dziennie między 50, a 100 pomiarów.

Przy tym auto nie ulega zużyciu w przeciwieństwie do testów na torze, a także oprócz kosztów oszczędza się także cenny czas.

Centrum testowe KW stoi otworem nie tylko dla zespołów wyposażonych w zawieszenia KW Competition.

KW Shop

 

 

pdf Prezentacja KW Competition [1549.72 KB]
KW Shop

Zawieszenie wyczynowe KW 2A Competition

Wyczynowe zawieszenie gwintowane KW Competition 2A oferuje niezależną regulacją siły dobicia i odbicia. Zawieszenia KW Competition dostępne są w wariantach z ocynkowanej stali lub lekkich, aluminiowych stopów dedykowanych na tor, wyścigi górskie czy rallye. Dla każdego zastosowania i sposobu montażu oferowane są odpowiednie wersje amortyzatorów:

  • dwururowa technologia z tłoczyskiem o średnice 15, 18 lub 22mm
  • zawierają zbiorniczki wyrównawcze umożliwiające bezproblemowy montaż
  • zawierają technologię zaworów umożliwiającą regulacją siły dobicia w zbiorniczku zapewniając większą pojemność amortyzatora
  • jednorurowe wkłady amortyzatorów upside down z 40mm łożyskiem prowadzącym

Regulacja siły odbicia odbywa się na zakończeniu tłoczyska za pomocą 16 precyzyjnych kliknięć. Regulacja siły dobicia znajduje się na spodzie amortyzatora lub w zbiorniczku wyrównawczym i regulowana jest za pomocą 12 precyzyjnych kliknięć. Obok bardzo szerokiego programu możliwe są także indywidualne zlecenia zgodnie z wymiarami do każdego rodzaju pojazdów wyczynowych i do każdego rodzaju zastosowania.

Regulacja siły odbicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły odbicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły dobicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły dobicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
KW Shop

Zawieszenie wyczynowe KW 3A Competition

Wyczynowe zawieszenia gwintowane KW Competition 3A oferują niezależną regulację siły odbicia oraz regulację siły dobicia w zakresie low- i highspeed. System KW Competition 3A jest niezwykle odporny na zużycie dzięki unikalnej konstrukcji zaworów w porównaniu z tradycyjnymi amortyzatorami jednorurowymi.

 
KW Competition

Zawieszenie jest z założenia wszechstronne oraz wyróżnia się nawet przy dużych wahaniach temperatury niezawodnością. Zawieszenia KW Competition 3A z niezależną regulacją siły odbicia oraz regulacją siły dobicia w zakresie low- i highspeed skonstruowane są w technologii jednorurowej i wyposażone w zbiorniczek wyrównawczy. Regulacja siły odbicia oddziaływuje poprzez regulowaną igłę na wentyle także umożliwiające regulację.

Oferuje ona w zależności od modelu 18 lub 22 kliknięcia. Podstawowa siła odbicia regulowana jest przez uprzednio ustawiany wentyl blow-off. Dodatkowo w zbiorniku wyrównawczym możliwa jest regulacja siły dobicia w zakresie low- i highspeed za pomocą 18 kliknięć. Zawieszenia KW 3A Competition dostępne są w wytrzymałych wariantach z lekkich stopów aluminium. W pojazdach wyposażonych w kolumny MacPherson'a dostępne w wersji upside down z rurą prowadzącą o średnicy 40mm lub w przypadku wersji stosowanych w rallye 45mm lub 50mm. W przypadku zastosowania w wyścigach długodystansowych dostępne także w niezwykle żywotnej wersji wykonanej ze stali.

Regulacja siły odbicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły odbicia: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły dobicia high-speed: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły dobicia high-speed: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
KW Shop
Regulacja siły dobicia low-speed: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
Regulacja siły dobicia low-speed: siła tłumienia (N) do prędkości amortyzatora (m/s)
KW Shop

Technologia MacPherson

W przypadku osi typu MacPherson stosowane są wkłady amortyzatorów 40mm, aby zapewnić wysoką stabilność oraz trwałość dzięki konstrukcji upside-down. KW 3A Competition oferuje oprócz tradycyjnych wersji upside-downe z łożyskami prowadzącymi także specjalne linearne łożyska, które wyróżniają się niskim tarciem.

Z racji na fakt, iż kolumny prowadzące koło w zakrętach i podczas hamowania poddawane są najwyższym obciążeniom, zastosowanie linearnych łożysk prowadzących KW zmniejsza tarcie przy rosnących siłach bocznych, aż do 87% w porównaniu do tradycyjnych łożysk.

Zalety linearnych łożysk prowadzących:

  • wkład amortyzatora typu upside-down o średnicy 40mm
  • wysoka stabilność i trwałość
  • aż do 87& mniej tarcia przy siłach bocznych

 

 

Zdjęcie poglądowe: siły boczne i siły tarcia
Zdjęcie poglądowe: siły boczne i siły tarcia
KW Shop

 

 

 

 

Siły tarcia (kN) do sił bocznych (kN)
Siły tarcia (kN) do sił bocznych (kN)
KW Shop